Reklamační podmínky

Reklamační řád

1 Všeobecná ustanovení

1.1 Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího DSK stavebniny s.r.o.., IČ 27499031, DIČ CZ27499031, sídlem Pardubická 59, 533 45 Opatovice nad Labem, zapsaného v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 22629 (dále jen „prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží.

1.2 Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) výrobce i prodávajícího ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost. Při překročení lhůty delší než 30 dnů se reklamace stává neplatnou.

1.3 Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.

2 Záruka za jakost

2.1 Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura, prodejka) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejména název zboží, cena, množství, datum dodání).

2.2 Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

  • 2.2.1 Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
  • 2.2.2 Pro kupující právnické osoby a podnikatele je lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění v délce trvání 12 měsíců.
  • 2.2.3 Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
  • 2.2.4 V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem prvního převzetí zboží kupujícím.

2.3 Jakost při převzetí

  • 2.3.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.
  • 2.3.2 Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:
    • a) věc má vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal a hodí se k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
    • b) věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
    • c) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů

3 Záruční podmínky

3.1 Kontrola zboží při převzetí

  • 3.1.1 Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje kvalitu přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
  • 3.1.2 Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost pásky, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
  • 3.1.3 Kupující dále v den převzetí zkontroluje kvalitu a kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
  • 3.1.4 Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce. Dále prodávající v případě převzetí od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
  • 3.1.5 Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

3.2 Uplatnění reklamace

  • 3.2.1 Kupující může reklamaci uplatnit osobně na libovolné provozovně prodávajícího nebo vyplněním reklamačního protokolu, který je umístěn na webových stránkách prodávajícího na tomto odkaze.
  • 3.2.2 K uplatnění reklamace prodávající požaduje:
    • a) přiložit kopii dokladu o zakoupení
    • b) počet kusů poškozeného zboží
    • c) fotodokumentace poškozeného zboží
    • d) podrobný popis závady
    • e) návrh řešení reklamace
    • f) dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa, tel. číslo, email a adresa, kde se zboží v současné době nachází).
  • 3.2.3 Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
  • 3.2.4 Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem nebo osobně v zákonné lhůtě.
  • 3.2.5 Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.

3.3 Výluky

  • 3.3.1 Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou, a přitom není zakázána v návodu k použití na WWW stránkách výrobce produktu):
    • a) mechanickým poškozením zboží
    • b) elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky) s výjimkou běžných odchylek
    • c) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno
    • d) neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží
    • e) poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedeným v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
    • f) provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů
    • g) zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.)
    • h) poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí
  • 3.3.2 Záruka se nevztahuje na:
    • a) Instalace Výrobku s viditelnými nebo dříve zjištěnými vadami představuje souhlas s kvalitou Výrobku a není důvodem k reklamaci.
    • b) Pokud kupující instaloval výrobky se zjevnými nebo předem zjištěnými vadami, je prodávající oprávněn reklamaci těchto vad odmítnout.
    • c) Poškození nebo rozsah poškození, které výrobce označil tak že ho nelze reklamovat.
    • d) Odchylky výrobků, které neovlivňují účel použití (rozdíly v odstínech barvy, nerovnoměrné vysychání apod.)
  • 3.3.3 Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

4 Vyřízení reklamace

4.1 Kupující – spotřebitel

  • 4.1.1 V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
  • 4.1.2 Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty, resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

4.2 Kupující – podnikatel

  • 4.2.1 Je-li kupující právnická osoba nebo podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 60 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující informován na kontaktní e-mail. Lhůtu 60 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě. Takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Pokud bude prodloužena reklamační lhůta z důvodu zjištění závady na straně výrobce, bude o tomto kupující neprodleně informován.

5 Společná ustanovení

5.1 Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

5.2 Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem.

5.3 Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zboží o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá ode dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.

5.4 Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.

5.5 Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 2 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

5.6 Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého, byla věc přijata do reklamace.

6 Závěrečná ustanovení

6.1 Reklamace nemá vliv na povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu ve sjednané výši a době.

6.2 Prodávající nepřijímá na základě reklamace ani na jiném základě žádnou odpovědnost za ušlý zisk, nepřímé a následné škody a újmy vzniklé v důsledku nebo v souvislosti s reklamací, opravou či výměnou výrobku bez předchozí dohody prodávajícího a kupujícím.

6.3 Kupující se zavazuje uhradit prodávajícímu náklady vzniklé v souvislosti s uplatněním neoprávněné reklamace.

6.4 Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.

Tento Reklamační řád je platný od 17. 5. 2023 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.